czwartek, 19 maja 2016

Maj 2016 / 15

haibun 3

ObrazekParę lat temu, podczas mojego pobytu w Świnoujściu kilkanaście dni spędziłem na plaży. Pogoda różna, przeważała jednak słoneczna, pozwalająca na długie, piesze wycieczki z kijkami nordic walking. Mniej więcej w jednej i tej samej okolicy spotykałem tego pięknego ptaka, który to w odróżnieniu od innych nie podchodził do plażowiczów, w nadziei na otrzymanie okruchów chleba. Stał w miejscu i czekał z lekko zwieszoną głową. Patrzył w piasek tuż przed nim. Wielu twierdziło, że jest ślepym... W końcu doczekałem się, jak ruszył przed siebie w stronę zarośli rosnących na wydmach. Wtedy to pstryknąłem ową fotkę, podpisując ją z początku (na innych portalach) fikuśnym opisem, a mianowicie:

"Mam już powyżej dzioba tej słonej, morskiej wody... 
Idę na piwo..."
- jest to oczywiście, rzekoma wypowiedź (lub tylko sama myśl) owego łabędzia...

Jednak na potrzeby haibun musiałem coś wymyślić mądrzejszego, i na dodatek chociaż trochę podobnego do hokku... A, więc:
łabędź na plaży
maszeruje przed siebie
zrezygnowany

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam i proszę o podawanie danych, wg. których będę mógł odpowiedzieć